Błonie | BIP | BIS | Plan Miasta | Centrum Kultury | Kalendarz imprez | Biblioteka | Kącik adopcyjny | || Teraz jest 2018-01-18, 20:37

Forum Błonia

Kanały RSS: Forum | Miasto


Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-03-03, 12:50 
Dlaczego wciąż w naszym mieście brak myślenia o mieszkańcach? Czy można liczyć, że burmistrz spróbuje choćby podpatrzeć udogodnienia jakie mają mieszkańcy innych miast? Na przykład: zorganizować miejski system wypożyczania rowerów, przydałyby się stacje rowerów miejskich koło PKP, w Rynku, koło Biedronki, Lesznowska/Sochaczewska, koło CK, koło Marcpolu, na Osieku, Poniatowskiego/Harcerska, a w dłuższej perspektywie również w Passie, Radzikowie, Kopytowie, Rokitnie, Żukówce, Witanowie, Bieniewicach, Bramkach, nie tylko aktywizując społeczeństwo i ułatwiając życie w mieście, lecz również je promując!


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-03-06, 03:01 
przydały by się, przydały...


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-03-06, 21:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2005-09-25, 08:54
Posty: 351
wspaniały pomysł. obecnie droga do stacji pkp to 20 minut wyjęte z życiorysu. rowerem szybciej i zdrowiej

_________________
Hejter zły, hejter bardzo zły, hejter bardzo bardzo zły...
Pisze wprost o tym, co mu się nie podoba...


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-03-07, 09:45 
rowery miejskie??? :P :lol: :lol: :lol: ludzie tu jest taka bida że nadal kradną rowery z piwnic a Wy o jakiś rowerach miejskich :D


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-03-08, 22:28 
realnie rzecz biorąc Tworki czekają na was a uzasadnienie wydaje mi się zbędne


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-03-09, 16:23 
Bardzo mi się podoba ten pomysł. Jestem za.


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-03-09, 18:17 
Ja myślę, że zamiast rowerów to przydałaby się komunikacja miejska i tramwaje na wzór innych miast.


A tak bez ironii, to myślę, że najpierw gmina powinna drogi pobudować a w zasadzie w wielu miejscach chociażby utwardzić tak, żeby nie chodzić w błocie po kostki i samochodem dało się w miarę czysto przejechać, a nie tak jak teraz że po przejechaniu 300m samochód wygląda jakby z rajdu Paryż-Dakar wrócił. Albo chociaż jakieś myjnie postawiła przy każdym takim odcinku.


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-06-16, 10:39 
Czyli się da! Nie tylko w Warszawie, nie tylko w niemal dwumilionowej metropolii, lecz w mieście powiatowym, i to bardzo blisko od Błonia! Panie Burmistrzu, można podejrzeć i się postarać... W Grodzisku uruchomiono 9 stacji po obydwu stronach torów. https://rowery.grodzisk.pl/mapa-stacji/

Ambitniejszych wyzwań już przed Panem nie stawiam, ale ten postulat jest realny.


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-06-19, 23:19 
Offline

Dołączył(a): 2013-11-18, 16:48
Posty: 95
Dać to się da to zrealizować, ale jak wspomniał jeden z Gości najpierw powinno się wyremontować ulice, stworzyć porządne drogi rowerowe i przyzwoicie je oznaczyć. Ponadto należy stworzyć więcej miejsc parkingowych dla rowerów: na rynku, przy CK, pomyśleć po rozbudowie stadionu o porządnych miejscach rowerowych, przy przychodni itd.
Na początek za samą infrastrukturę należy się brać dopiero potem można myśleć o komunikacji.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-06-20, 07:21 
Offline

Dołączył(a): 2014-07-12, 10:38
Posty: 314
Obrazki: 47
Pomysł systemu opłacanych przez gminę rowerów miejskich nie jest dobry.
Polecam dwa artykuły:
http://www.wykop.pl/artykul/1508127/veturilo-19-milionow-zlotych-czy-warto/ z cytatem:
„Veturilo to katastrofa, która kosztowała 19 milionów złotych”.
oraz
Wipler: rowery Veturilo przykładem niegospodarności władz Warszawy
http://wyborcza.pl/1,91446,16913259,Wipler__rowery_Veturilo_przykladem_niegospodarnosci.html

Zróbmy małe oszacowanie kosztów ( przyjmując dane z 2014 roku na podstawie powyższego artykułu ) :
W Warszawie do 2000 rowerów miasto musi dopłacać 475 000 zł miesięcznie, tzn. 237,5 zł za rower miesięcznie, co oznacza 2850 zł. rocznie dotacji do jednego roweru.
Zakładając, że w naszym mieście działałoby 200 rowerów, oznacza to coroczną dotację w wysokości 570 000 zł. Nie mówiąc o tym, że część rowerów zostanie rozkradziona lub uszkodzona, jako nie swoja własność.

Czy nie lepiej przeznaczyć 350 tys. zł z tych 570 tys zł na utworzenie dodatkowych 5 etatów Policji w naszej gminie, dzięki czemu nasi policjanci chroniący jedną załogą w nocy i w weekendy gminy: Błonie, Leszno i Kampinos mogliby działać skuteczniej?


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil   Prywatny album
Cytuj  
PostNapisane: 2015-06-22, 04:43 
Bloniak20 napisał(a):
najpierw powinno się wyremontować ulice, stworzyć porządne drogi rowerowe i przyzwoicie je oznaczyć. Ponadto należy stworzyć więcej miejsc parkingowych dla rowerów: na rynku, przy CK, pomyśleć po rozbudowie stadionu o porządnych miejscach rowerowych, przy przychodni itd.
No właśnie, to jest zadanie dla gminy.

Błoniak547 napisał(a):
Pomysł systemu opłacanych przez gminę rowerów miejskich nie jest dobry.
W przypadku miast o dużej powierzchni i gęstości zaludnienia jest to alternatywa dla autobusu czy tramwaju, o tym powinniśmy pamiętać. U nas jak na razie problemy są nawet z autobusami.

Mazowszanin napisał(a):
Czyli się da! Nie tylko w Warszawie, nie tylko w niemal dwumilionowej metropolii, lecz w mieście powiatowym, i to bardzo blisko od Błonia! Panie Burmistrzu, można podejrzeć i się postarać... W Grodzisku uruchomiono 9 stacji po obydwu stronach torów.
Skoro uruchomiono to trzeba korzystać z doświadczenia sąsiadów. Proponuje za dwa lata zrobić dogłębną analizę tego grodziskiego przypadku i wtedy mając już dane na papierze wrócić do tematu.


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-06-22, 17:47 
Offline

Dołączył(a): 2014-07-12, 10:38
Posty: 314
Obrazki: 47
Ten system ma istotną wadę – jest drogi.

Np. w Lublinie http://wyborcza.pl/1,91446,16676209,Lublin__Ruszyl_miejski_system_wypozyczania_rowerow.html
za 40 stacji, 400 rowerów oraz za system informatyczny do obsługi wypożyczeń rowerów zapłacono 5,1 mln. zł.

Zakładając, że w Błoniu będzie np. 1/5 powyższej inwestycji ( 8 stacji, 80 rowerów plus system informatyczny ) gmina zapłaci 1/5 powyższej kwoty, czyli około 1 mln zł jeszcze przed rozpoczęciem użytkowania. Dodatkowo będą coroczne dotacje dla prywatnej firmy – operatora systemu w setkach tysięcy zł. rocznie.
Lepiej już zrobić za te pieniądze ścieżki rowerowe na dziesięciolecia dla naszych mieszkańców.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil   Prywatny album
Cytuj  
PostNapisane: 2015-06-22, 18:08 
Offline

Dołączył(a): 2012-02-25, 22:17
Posty: 520
Gość napisał(a):
Błoniak547 napisał(a):
Pomysł systemu opłacanych przez gminę rowerów miejskich nie jest dobry.
W przypadku miast o dużej powierzchni i gęstości zaludnienia jest to alternatywa dla autobusu czy tramwaju, o tym powinniśmy pamiętać. U nas jak na razie problemy są nawet z autobusami.

Tylko, że te autobusy są potrzebne z terenu gminy do miasta, a nie po terenie miasta. Po mieście szybciej jest na pieszo, bo rowerem czasami znalezienie miejsca jego zaparkowania może okazać się, że pieszo szybciej dotrzemy.

Gość napisał(a):
Mazowszanin napisał(a):
Czyli się da! Nie tylko w Warszawie, nie tylko w niemal dwumilionowej metropolii, lecz w mieście powiatowym, i to bardzo blisko od Błonia! Panie Burmistrzu, można podejrzeć i się postarać... W Grodzisku uruchomiono 9 stacji po obydwu stronach torów.
Skoro uruchomiono to trzeba korzystać z doświadczenia sąsiadów. Proponuje za dwa lata zrobić dogłębną analizę tego grodziskiego przypadku i wtedy mając już dane na papierze wrócić do tematu.

To ja proponuję szybszą analizę. Ile znacie ścieżek rowerowych w mieście Błoniu i ile one mają w sumie długości. Mi są znane 3: przejazd PKP do kościoła, wzdłuż Rokitnicy w kierunku Leszna oraz nowo wybudowana wzdłuż ulicy Łąki w sumie 3km. Istnieje jeszcze trasa rowerowa wybudowana jako chodnik wzdłuż 92, ale to po za miastem.

A tak na marginesie do jakich obiektów użyteczności publicznej nie da się dotrzeć (pieszo) w ciągu 10 min (dla osoby sprawnej fizycznie). Punkt startowy ratusz. PKP, urząd pracy i ZS nr 1 (Łąki). Co jeszcze?

Drogi @Błoniak547 źle liczysz. Im mniejszy obiekt tym cena jednostkowa wyższa. Coś mi się wydaję, że start tego wszystkiego to jakieś 2 mln zł. Obsługa też wyższa bo trzeba liczyć dojazd z siedziby firmy, która nie będzie w Błoniu a np. w Warszawie.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-06-22, 19:10 
Jedrek napisał(a):
To ja proponuję szybszą analizę. Ile znacie ścieżek rowerowych w mieście Błoniu i ile one mają w sumie długości. Mi są znane 3: przejazd PKP do kościoła, wzdłuż Rokitnicy w kierunku Leszna oraz nowo wybudowana wzdłuż ulicy Łąki w sumie 3km. Istnieje jeszcze trasa rowerowa wybudowana jako chodnik wzdłuż 92, ale to po za miastem.

Proszę zapoznać się z ambitnymi planami utworzenia ścieżek rowerowych na terenie miasta Błonie:

http://bip.zetorzeszow.pl/blonie/?c=mdP ... c-251-540#

Wszystko ładnie wygląda w teorii, niestety pierwsze podejście do zamówienia dokumentacji projektowej zostało położone. Zero ofert, czyli wybitne osiągnięcie zamawiającego.


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2015-06-23, 13:48 
Jedrek napisał(a):
Tylko, że te autobusy są potrzebne z terenu gminy do miasta, a nie po terenie miasta. Po mieście szybciej jest na pieszo, bo rowerem czasami znalezienie miejsca jego zaparkowania może okazać się, że pieszo szybciej dotrzemy.

Wszystko wskazuje na to że najważniejsza jest infrastruktura przyjazna rowerzystom. Ścieżki przy ruchliwych drogach dojazdowych, miejsca do parkowania rowerów, prawidłowe oznakowanie i oświetlenie dróg i ulic, dobre utrzymanie poboczy i masa innych drobnych czynników.

A rower każdy jakiś ma. Jak zauważyłem w bogatszych krajach (Holandia) popularne, choć jeszcze nie tanie, stają się rowery z zainstalowanym pomocniczym napędem elektrycznym. Silnik w przedniej piaście, nieduży akumulator na bagażniku, albo ramie i zasięg podróży rowerem znacznie wzrasta. Takiego droższego roweru trzeba będzie jednak bardziej pilnować i to jest minus.

Osobiście mówie dopłacaniu przez miasto do wypożyczania rowerów NIE!


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących
cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie
zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w regulaminie forum.