Błonie | BIP | BIS | Plan Miasta | Centrum Kultury | Kalendarz imprez | Biblioteka | Kącik adopcyjny | || Teraz jest 2018-07-18, 23:19

Forum Błonia

Kanały RSS: Forum | Miasto


Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-15, 14:56 
Offline

Dołączył(a): 2006-07-17, 10:31
Posty: 287
PKP PLK planuje remont trasy Kolejowej E20na m.in. na odcinku Warszawa - Sochaczew.
Ponieważ linia ta przebiega przez Błonie, zapewne ten temat zainteresuje forumowiczów.
http://www.siskom.waw.pl/kp-kolej-WWK.htm

Są wstępne dokumenty do założeń tej przebudowy.

Trzeci tor z W-wa Gołąbki do Błonia, później do Sochaczewa.
Przystosowanie linii do prędkości 160km
Budowa wiaduktów:
- w Józefowie km 22,266
- na Żukówce (droga 720) km 26,340
- W Błoniu (Poniatowskiego) km 27,556
- W Błoniu (Grodziska) km 28,451
- w Błoniu (Witanów) km 31,020
- w Bieniewicach (Purzyckiego) przejazd do likwidacji km 31,664
- w Bramkach (Boża Wola) km 34,296

Dokument jest z 2007r, czyli nie taki stary.
Dużo inwestycji, ale czy wszystkie wyjdą???
Wątpię.
Z powodu cięć budżetowych, robione są coraz to nowe dokumenty z "obcinaniem inwestycji".


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-16, 10:29 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
radzik napisał(a):
Trzeci tor z W-wa Gołąbki do Błonia, później do Sochaczewa.
Przystosowanie linii do prędkości 160km

Mi wiadomo że wszystkie trzy miały być na 200km/h a jak będzie czas pokaże. Niestety powyżej 160 jest wymagana (bardzo droga) sygnalizacja kabinowa.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-17, 08:21 
Offline

Dołączył(a): 2006-07-17, 10:31
Posty: 287
@Emigrant
Wszystkie trzy do 200 to zbytek.
Po wybudowaniu KDP, na tych liniach wystarczy 160.
Cytuj:
Linia nr 3 Warszawa – Kunowice, obszar WWK obejmuje odcinek Warszawa – Sochaczew

Linia nr 3 podlegała modernizacji do prędkości 160 km/h w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Z uwagi na ograniczenia finansowe, modernizacja nie została przeprowadzona w pełnym zakresie planowanej inwestycji. Obecnie przygotowywany jest projekt „Modernizacja korytarza kolejowego nr II (E20 i CE20) – Prace pozostałe”. W ramach tego projektu będzie możliwe, m.in. usunięcie problemu braku przepustowości w godzinach szczytu na odcinku znajdującym się w obrębie WWK. Dlatego zakres powyższego projektu obejmuje dobudowę dodatkowego trzeciego toru szlakowego na odcinku Warszawa Włochy – Błonie, w celu separacji ruchu podmiejskiego od dalekobieżnego i zwiększenia przepustowości.
A w kwestiach sterowania:
Cytuj:
Linia nr 3 (E20) Warszawa – Kunowice, obszar WWK obejmuje odcinek Warszawa – Sochaczew

W ramach studium wykonalności na prace pozostałe dla linii E20 i CE20 przewiduje się modernizację układów torowych oraz budowę trzeciego toru do Błonia. W związku z tym przebudowywane będą istniejące urządzenia srk na posterunkach ruchu i szlakach oraz zabudowana zostanie samoczynna blokada liniowa na nowym torze. Docelowo na linii
przewidziano zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 z RBC w Błoniu.


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-17, 08:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2005-06-10, 02:44
Posty: 4295
Obrazki: 72
Lokalizacja: Błonie
Na dziś kolej jeszcze nie wie, co będzie mogła, czy chciała zrobić. Budowa ulicy Łąki opóźnia się, bo nie można się dogadać z koleją odnośnie własności, kolej nie wie, czy będzie potrzebowała pasa na jeden tor, czy dwa, ani kiedy będzie to realizować.

_________________
Życie to choroba przenoszona drogą płciową
/z napisów na murach/
Błonie - Portal Społeczności Lokalnej "Echo Błonia"


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil   Prywatny album
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-17, 10:51 
Offline

Dołączył(a): 2010-12-01, 09:46
Posty: 21
Miki napisał(a):
Budowa ulicy Łąki opóźnia się, bo nie można się dogadać z koleją odnośnie własności, kolej nie wie, czy będzie potrzebowała pasa na jeden tor, czy dwa, ani kiedy będzie to realizować.


To jakim cudem ma powstać projekt wiaduktu nad torami dla przedłużonej Towarowej?


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-17, 13:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2005-06-10, 02:44
Posty: 4295
Obrazki: 72
Lokalizacja: Błonie
W założeniach projektowych dla wiaduktu uwzględniono miejsce na dodatkowe torowiska.

_________________
Życie to choroba przenoszona drogą płciową
/z napisów na murach/
Błonie - Portal Społeczności Lokalnej "Echo Błonia"


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil   Prywatny album
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-17, 14:31 
Offline

Dołączył(a): 2006-07-17, 10:31
Posty: 287
Na tym łuku.
Coś nie chce mi się wierzyć.

Wiesz jakie skrajnie musiałby mieć???

PKP w swoich planach ma budowę wiaduktów, przy modernizacji tej linii (patrz powyżej), jak wyjdzie będzie prosty wiadukt w Grodziskiej.
Burmistrz, będzie miał "swój" wiadukt, więc budowa "średnicy" traci najmocniejszy populistyczny atut- wiadukt, a tym samym cały sens.

Wykazał to autor Raportu w swoich wyliczeniach :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

To jak wejdzie 3 tor od strony południowej, to z ul.Łąki nici.
Ta inwestycja (PKP) ma większy priorytet niż ulica gminna.
A tak się ładnie zapowiadało. :lol:


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-17, 15:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2005-06-10, 02:44
Posty: 4295
Obrazki: 72
Lokalizacja: Błonie
Kolej Dużych Prędkości obowiązkowo musi mieć drogi serwisowe wzdłuż torów - więc ulicę Łąki tak czy siak będziemy mieć.

Wiadukt zakręca dopiero za torami w kierunku Towarowej - a tory dodatkowe są planowane od południa. I tak, czy siak ta rozbudowa to najwcześniej w 2020, czyli minimum dziesięć lat do rozpoczęcia, a Błonie wcale nie jest na początku trasy.

_________________
Życie to choroba przenoszona drogą płciową
/z napisów na murach/
Błonie - Portal Społeczności Lokalnej "Echo Błonia"


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil   Prywatny album
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-17, 18:11 
Offline

Dołączył(a): 2006-07-17, 10:31
Posty: 287
@Miki
Nie myl pojęć.
Co innego KDP planowana w nowym korytarzu, a co innego modernizacja "starej" E20.

Co innego droga serwisowa, a co innego ulica Łąki.

Może da się to połączyć, choć wątpię.

W przypadku 3 toru od południa, pod ulicę łąki trzeba będzie wykupić pas terenu od prywatnych właścicieli.
Z powodu kłopotów budżetowych gminy, realizacja może być w....2020r. :lol:

Trzeci tor może być szybciej niż się nam wydaje. :wink:


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-18, 22:40 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
radzik napisał(a):
@Emigrant
Wszystkie trzy do 200 to zbytek.
Po wybudowaniu KDP, na tych liniach wystarczy 160.
Nie do nas należy ta decyzja
Cytuj:
Projekt „Zwiększenie przepustowości linii Warszawa – Sochaczew”
Linia nr 3 na odcinku Warszawa – Sochaczew ma bardzo duże znaczenie zarównohttp://www.blonie.pl/forum/posting.php?mode=reply&f=2&sid=96abe01cfff6b2e8b03adae26bc56ec7&t=2479#
w pasażerskim ruchu międzyaglomeracyjnym (międzynarodowym i krajowym)
i międzyregionalnym, jak i w ruchu aglomeracyjnym oraz regionalnym. Na linii występuje
także ruch towarowy (ciążenie do i z Warszawy). Linia ta jest objęta umową AGC (E20)
i równocześnie stanowi fragment II paneuropejskiego korytarza transportowego.
Linia pod koniec dziewięćdziesiątych została objęta poważnym projektem
modernizacyjnym. Przeprowadzona wtedy modernizacja umożliwiła zwiększenie prędkości
maksymalnej do 160 km/h (na odcinku Błonie – Sochaczew), jednak nie rozwiązała problemu
braku przepustowości w godzinach szczytów przewozowych (w godzinach porannych
w kierunku Warszawy, w godzinach popołudniowych w kierunku Sochaczewa). Jest to
szczególnie widoczne w okresie szczytu popołudniowego, kiedy to ze względu na kursowanie
pociągów IC, EC oraz pospiesznych występują duże przerwy w kursowaniu pociągów
regionalnych na trasie Warszawa – Sochaczew. Na przykład w rozkładzie jazdy 2006/2007
przerwy takie występują pomiędzy godziną 15.45 a 16.25 i pomiędzy 17.25 a 18.35 (odjazdy
z przystanku Warszawa Śródmieście).
Warianty zdefiniowane w ramach niniejszego projektu są ukierunkowane na poprawę
przepustowości odcinka Warszawa – Sochaczew a także na zwiększenie prędkości przejazdu
pociągów międzyaglomeracyjnych i międzyregionalnych.
1.8.1 Wariant 0 (bazowy)
Wykonanie robót wynikających z projektu modernizacji linii E20/CE20.
1.8.2 Wariant 1
Z uwagi na przeprowadzoną w latach dziewięćdziesiątych modernizację linii zakres
inwestycji w wariancie 1 został określony w ten sposób, by zminimalizować zakres robót
straconych a jednocześnie zapewnić możliwość usunięcia najpoważniejszych trudności
ruchowych. Zakres ten obejmuje następujące zadania:
• Wykonanie robót wynikających z projektu modernizacji linii E20/CE20;
• Budowa nowego, trzeciego toru na odcinku Warszawa Włochy – Warszawa Gołąbki. Na
odcinku Warszawa Włochy – Warszawa Gołąbki nowy tor przebiega po północnej stronie
torów istniejących;
• Przebudowa układów torowych na posterunkach Warszawa Włochy i Warszawa Gołąbki.
Zestawienie prędkości maksymalnych w wariancie 1:
• Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy: 100 km/h;
• Warszawa Włochy – Warszawa Gołąbki: 90 km/h;
• Warszawa Gołąbki – Błonie (po wszystkich torach): 160 km/h (200 km/h dla taboru
z pudłami wychylnymi).

1.8.3 Wariant 2
Wariant 2, poza zadaniami ujętymi w zakresie wariantu 1 obejmuje dobudowę trzeciego
toru także na odcinku Błonie – Sochaczew. Łącznie wariant 2 obejmuje następujące zadania:
• Wykonanie robót wynikających z projektu modernizacji linii E20/CE20;
• Budowa nowego, trzeciego toru na odcinku Warszawa Włochy – Warszawa Gołąbki oraz
Błonie – Sochaczew. Na odcinku Warszawa Włochy – Warszawa Gołąbki nowy tor
przebiega po północno-wschodniej stronie torów istniejących, a na odcinku Błonie –
Sochaczew po stronie południowej (przełączenie torów we wschodniej głowicy
rozjazdowej stacji Ożarów Mazowiecki);
• Przebudowa układów torowych na posterunkach Warszawa Włochy, Warszawa Gołąbki
i na stacjach Błonie, Teresin Niepokalanów, Sochaczew uwzględniająca przeprowadzenie
trzeciego toru;
• Przejście z układu trzytorowego do układu dwutorowego w zachodniej głowicy stacji
Sochaczew za pomocą 3 rozjazdów 60E1-1200-1:18,5.
Zestawienie prędkości maksymalnych w wariancie 2:
• Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy: 100 km/h;
• Warszawa Włochy – Warszawa Gołąbki: 90 km/h;
• Warszawa Gołąbki – Sochaczew (po wszystkich torach): 160 km/h (200 km/h dla taboru
z wychylnymi pudłami);
• Stacja Sochaczew: 100 km/h.

Zapomniałem dodać że dla wychylnego, co nie zmienia faktu że ta trasa ma być na taką prędkość zmodernizowana.
Jak sam napisałeś:
radzik napisał(a):
A w kwestiach sterowania:
Cytuj:
Linia nr 3 (E20) Warszawa – Kunowice, obszar WWK obejmuje odcinek Warszawa – Sochaczew

W ramach studium wykonalności na prace pozostałe dla linii E20 i CE20 przewiduje się modernizację układów torowych oraz budowę trzeciego toru do Błonia. W związku z tym przebudowywane będą istniejące urządzenia srk na posterunkach ruchu i szlakach oraz zabudowana zostanie samoczynna blokada liniowa na nowym torze. Docelowo na linii
przewidziano zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 z RBC w Błoniu.

to jest ta "kabinówka" :!: po co by był ERTMS na 160 :?: jeszcze poziom 2 :shock: po h....e to jest na 300 i więcej, na 200 wystarczył by poziom 1.

radzik napisał(a):
Cytuj:
Linia nr 3 Warszawa – Kunowice, obszar WWK obejmuje odcinek Warszawa – Sochaczew

Linia nr 3 podlegała modernizacji do prędkości 160 km/h w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Z uwagi na ograniczenia finansowe, modernizacja nie została przeprowadzona w pełnym zakresie planowanej inwestycji. Obecnie przygotowywany jest projekt „Modernizacja korytarza kolejowego nr II (E20 i CE20) – Prace pozostałe”. W ramach tego projektu będzie możliwe, m.in. usunięcie problemu braku przepustowości w godzinach szczytu na odcinku znajdującym się w obrębie WWK. Dlatego zakres powyższego projektu obejmuje dobudowę dodatkowego trzeciego toru szlakowego na odcinku Warszawa Włochy – Błonie, w celu separacji ruchu podmiejskiego od dalekobieżnego i zwiększenia przepustowości.

To był rok 2007. Na dzień dzisiejszy priorytetem jest dokończenie prac z lat 90. jeszcze w tym roku zabiorą się za północny tor Sochaczew-Łowicz i kosmetyka na trasie Błonie-W.Włochy.
Co da to w Błoniu? A no nastąpi przesunięcie 160km/h z km 31 (Witanów) do początku łuku przed Utratą, na łuku 110km/h. Obecnie 100km/h. Tak więc znacznie zwrośnie prędkość pociągów przejeżdżających przez Błonie.

Ulica łąki :roll: Nie wiem czy pamiętacie, ale po południowej stronie nadal jest nasyp pod trzeci tor niedokończonej linii do EC Pruszków. więc nie widzę problemu.Jest miejsce i na ulicę i na tor :)


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-23, 10:21 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
:arrow: http://siskom.waw.pl/kp-kolej-WWK.htm#2011


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-23, 12:48 
Offline

Dołączył(a): 2010-05-14, 11:48
Posty: 6
Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę ale w Ocenie Oddziaływania na Środowisko w ogóle nie jest poruszana kwestia modernizacji linii E20 na odcinku Błonie-Sochaczew. Zresztą z OOŚ wynika również, że nie będzie 3 toru na odcinku Warszawa-Błonie. Jak rozumiem oznacza to, że budowa 3 toru w ogóle wypadła z planów inwestycyjnych PKP, gdyż nie może być ona przeprowadzona bez odpowiedniego OOŚ (a nie sądze żeby PKP wydawało w najbliższym czasie dodatkowe pieniądze na nowy OOŚ). Ciekawe skąd takie zmiany?
A tak swoją drogą to od początku nie do końca rozumiałem ideę budowy 3 toru na odcinku Warszawa-Błonie po północnej stronie obecnie istniejącego torowiska a na odcinku Błonie-Sochaczew po stronie południowej (chyba, że coś źle zrozumiałem co też jest możliwe)... W rezultacie w Błoniu musiałby powstać kolejne zwrotnice umożliwiające zmianę torów, czytaj kolejne problemy w zimie z zamarzającymi zwrotnicami. No i oczywiście zwiększenie czasu przejazdów związane ze zmianą torów w Błoniu.
Poza tym jak dla mnie jeden tor niczego by nie zmienił. Bo nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia na jakiej zasadzie miałby on usprawnić ruch tzn. czy to miał być tor w konkretnie ustaloną stronę czy może planowano ruch naprzemienny np. rano dwa tory w kierunku wawy a po południu w stronę Sochaczewa??


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-24, 14:03 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
Sasiad napisał(a):
Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę ale w Ocenie Oddziaływania na Środowisko w ogóle nie jest poruszana kwestia modernizacji linii E20 na odcinku Błonie-Sochaczew.

:shock: Ale po co :?: Tam jest teraz 160km/h na razie nie ma mowy o 200km/h. Za to jest przygotowywane miejsce pod dodatkowy(e) tor(y) na przystanku Płochocin i stacji Ozarów Maz. i... na razie trzeci tor miedzy Gołabkami i W. Włochy


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2011-03-25, 11:57 
Offline

Dołączył(a): 2008-03-03, 23:05
Posty: 148
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=bdp3HPmh ... r_embedded
miłego oglądania :D


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2012-09-14, 08:58 
Offline

Dołączył(a): 2006-07-17, 10:31
Posty: 287
Na stronie Błonia pojawiło się ogłoszenie:

http://www.blonie.pl/modules.php?op=mod ... =0&thold=0

Wniosek inwestora został złożony w lipcu 2011r.
Do chwili obecnej żadnych ogłoszeń nie było.

Znowu Urząd będzie miał problem


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących
cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie
zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w regulaminie forum.