Błonie | BIP | BIS | Plan Miasta | Centrum Kultury | Kalendarz imprez | Biblioteka | Kącik adopcyjny | || Teraz jest 2017-12-16, 21:28

Forum Błonia

Kanały RSS: Forum | Miasto


Strefa czasowa: UTC + 1

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2010-11-24, 20:35 
Offline
Radny

Dołączył(a): 2010-10-27, 17:46
Posty: 234
Dziękuję @wiosenko. Dziękuję Panie Grzegorzu.
Postrach czy fakt? W najbliższym czasie się okaże.
@wiosenko, z całym szacunkiem, ale Pan Grzegorz nie ma obowiązku pomagać w takiej sytuacji, czy mnie czy gminie. Poinformował publicznie na forum o niekorzystnej sytuacji dla gminy. Jeżeli wyrok jest prawomocny, to zdaje się, że wyjścia nie ma i trzeba będzie pieniądze zapłacić.

_________________
Anna Ludwin Właszczuk


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 2010-11-24, 23:13 
kto zapłaci? My wszyscy.
Skoro tak to powinniśmy chociaż wiedzieć komu i za co ta extra kaska?


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2010-12-03, 22:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-11-06, 12:32
Posty: 101
Lokalizacja: Błonie
Milion to mało patrząc na budżet gminny - podatki z logistyki itp...nie ma powodu do obaw

_________________
Serwis Naprawa Komputerów Błonie
Usługi Informatyczne
www.SunSys.pl - tel: 514 355 884


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2013-03-15, 15:48 
Pani Radno, co dalej z tą szybką koleją, mamy składać wnioski. Proszę o działanie w tej kwestii.


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2013-03-17, 19:17 
Offline
Radny

Dołączył(a): 2010-10-27, 17:46
Posty: 234
W temacie Kolei Dużych Prędkości dzieje się cały czas. Mieszkańcy - w tym i moja osoba - działamy od listopada 2011 roku (a niektórzy nawet od marca 2011). I w dalszym ciągu jeszcze przed nami dużo spotkań, pisania pism i zabiegania o dotarcie do różnych osób, żeby podjąć dyskusję. Trwają protesty mieszkańców okolicznych gmin.
Na stronie http://www.kdp-konsultacje.pl można (a nawet powinniśmy) składać wnioski. Mieszkańcy już składają wnioski (najczęściej protesty) w sprawie wrysowanej linii w tereny naszej gminy. Kto jeszcze z Państwa tego nie zrobił a chciałby wyrazić swoje zdanie w tej sprawie (nie trzeba bezpośrednio graniczyć z planowaną inwestycją) może to zrobić do 22 marca.
Nie jesteśmy profesjonalistami, jednak proszę zwrócić uwagę na dwie sprawy: po pierwsze jakiej grubości jest narysowana kreska na mapie (czerwona) w tzw. Studium wykonalności. Cieniutka czerwona linia - prawie "bezpieczna". Gdy jednak przeczytamy zamieszczony na stronie opis nietechniczny inwestycji znajdziemy informację, że "szerokość pasa zajętego przez torowisko wraz z nasypami i infrastrukturą wyniesie średnio ok. 45 - 50 m. Całkowita szerokość może wynieść nawet 80 m (2x40 m) (...) Należy również pamiętać, że wielkość ta może być większa, gdy tory umieszczone będą na dużych nasypach lub głębokich wykopach" (str. 12, Streszczenie nietechniczne). Tymczasem, jak zrobimy zbliżenie, można zobaczyć, że owa "cienka czerwona linia" - o planowanej szerokości do 80 m a nawet i więcej - jest kilkakrotnie cieńsza od 8 metrowej (no nawet 10) drogi. Cóż - wrysowanie linii o rzeczywistej szerokości mogłoby wykazać znacznie większą kolizyjność niż się wykazuje przy obecnej (cieniutkiej) linii. Po drugie - podczas spotkania z projektantami czy w licznej korespondencji Komitet - PKP PLK KDP - dowiadywaliśmy się, ze projektanci pracują na najnowszych ortofotomapach. Tymczasem proszę zwrócić uwagę, że są to mapy sprzed kilku lat - nie oddające rzeczywistej ilości zabudowy mieszkaniowej na naszym terenie (jeżeli na naszym kilkukilometrowym odcinku nie ma - choć istnieją już od kilku lat - kilkunastu zabudowań - to na całej długości 455 km ilu nie uchwyciła najnowsza ortofotomapa?). Jako mieszkańcy nabieramy przekonania (i nie jesteśmy w tym odosobnieni - w sąsiednich gminach działają stowarzyszenia, z którymi zwieramy szyki), że jest to inwestycja wykonywana zza biurka (za ogromne unijne pieniądze - wahania pomiędzy 290 mln euro a 70 mln euro) - jeżeli zostanie ona ograniczona do studium wykonalności (bo może w 2020, a może w 2030 a może i nigdy - nie mamy w temacie terminu sprecyzowanych informacji) - to za takie pieniądze mamy prawo wymagać, aby trochę bardziej się postarano.
Co w temacie działania KDP - przedstawiciele mieszkańców południowej części gminy Błonie założyli Stowarzyszenie "Aktywni dla regionu" (dawniej Społeczny Komitet Protestacyjny "Nie dla KDP przez Błonie"). Zostało wystosowane pismo do Przewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury podpisane przez Burmistrzów Błonia i Ożarowa Maz. oraz Wójta Gminy Baranów oraz protestujące komitety w sprawie podjęcia dyskusji i działań w sprawie zmiany przebiegu przez wymienione gminy linii KDP. Poniżej zamieszczam roboczą (bo bez podpisów) wersję pisma, które zostało już dostarczone do Sejmu i rozesłane do wiadomości wymienionych poniżej instytucji, podmiotów czy gmin:
"


Przewodniczący
Komisji Infrastruktury
Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej
Pan Zbigniew Rynasiewicz






Burmistrz Błonia, Wójt Gminy Baranów i Burmistrz Ożarowa Mazowieckiego oraz Komitety Protestacyjne „Nie dla KDP przez Duchnice”, „Nie dla KDP przez Błonie” oraz „Inicjatywa Społeczna” zwracają się do Pana Przewodniczącego oraz wszystkich członków Komisji Infrastruktury Sejmu RP o podjęcie działań i rzeczowej dyskusji w sprawie zmiany przebiegu przez wymienione gminy linii Kolei Dużych Prędkości w opracowywanym „Studium wykonalności dla budowy linii kolei dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław” oraz rozpatrzenie innych wariantów, poza naszymi gminami.
Uznajemy, że tak poważna inwestycja wymaga ponownej dyskusji nad wytyczeniem najbardziej dogodnej linii przebiegu, tak aby zminimalizować kolizyjność z interesem społecznym mieszkańców naszego Państwa. W obecnym, jak i w poprzednich wariantach opracowywanych przez firmę IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o. o. przebiegu LDP uznajemy, że przyjęty wariant trasowania dla inwestycji KDP w żaden sposób nie jest korzystny dla rozwoju naszych terenów.
Decyzja o planowaniu inwestycji pod nazwą Kolei Dużych Prędkości (nawet jeżeli ograniczona do wykonania studium wykonalności), nakłada na Rząd Polski szczególną odpowiedzialność oraz wymaga podjęcia na nowo szerokiej dyskusji na szczeblu parlamentarnym nad zasadnością samej inwestycji oraz nad wypracowaniem najbardziej korzystnego wariantu w oparciu o konsensus społeczny. Domagamy się także udziału w dyskusji przedstawicieli szczebla samorządowego, w tym przedstawicieli społeczności lokalnej.
Działania podjęte w celu wypracowania najbardziej korzystnego wariantu dla przebiegu KDP przez tereny naszych gmin rozpoczęły się na początku 2011 roku. Jednakże pomimo wielu spotkań w poszczególnych gminach z udziałem władz samorządowych, mieszkańców wraz z przedstawicielami Centrum Kolei Dużych Prędkości i firmy projektowej IDOM, a także pomimo wstępnych akceptacji wyrażanych przez Burmistrzów i Wójta i toczących się prac nad usprawnieniem spójności komunikacyjnej wokół planowanej inwestycji w studium wykonalności, społeczność lokalna nie akceptuje decyzji o poprowadzeniu przez tereny naszych gmin linii dla KDP.
W piśmie z dnia 27.08.2012 roku (nr IYKK 1a-0815-POliŚ 7.1-26-86-1/2012) w sprawie przebiegu linii KDP na terenie gminy Błonie, wśród licznych argumentów przytaczanych przed przedstawiciela Centrum KDP p. Konrada Gawłowskiego, pojawia się sformułowanie, że „mieszkańcy Gminy Błonie muszą sobie zdać sprawę z tego, że nie stanowią „samotnej wyspy”, ale są istotną częścią państwa polskiego, które znajduje się na etapie nadrabiania wieloletnich zapóźnień cywilizacyjnych”.

Z informacji zaczerpniętych z Internetu wynika, że „samotnych wysp” w naszym Państwie jest znacznie więcej. Protesty w sprawie inwestycji pod nazwą Kolei Dużych Prędkości i wytyczenia jej przebiegu objęły wiele gmin, wymienimy tylko kilka; Duchnice (gm. Ożarów Maz.), gm. Baranów, Wojnowice (gm. Czernica), gmina Błaszki (obejmująca Kwasków, Zawady, Smaszków, Kostrzewice, Felinka, Kolonia Kokoszki, Maciszewice, Wójcicie, Suliszewice i Kamienna), gmina Wróblew (Bliźniew, Dębrówka, Dziebędów, Słomków), gmina Jelcz – Laskowice (Grędziny, Brzezinek, Dziupliny, Miłoszyc, Oleśnica, Syców), gmina Szczekociny (Siedliska, Grabiec, Rokitno, Wólka Ołódzka), Brzeziny, Rogów i Dmosin.
Liczymy na zaproszenie przedstawicieli środowisk mających odmienne zdanie w sprawie zasadności budowy Kolei Dużych Prędkości w Polsce na posiedzenia merytorycznych komisji sejmowych. Jesteśmy przekonani, że dialog społeczny może i powinien wykraczać poza zaledwie nakazane prawem procedury. Powinien być także ważnym głosem przy decyzjach podejmowanych na szczeblu rządowym, decydujących o komforcie życia poszczególnych mieszkańców zarówno dziś, jak i w przyszłości.

Andrzej Kolek – Wójt Gminy Baranów ……………………………………………………….
Zenon Reszka – Burmistrz Błonia …………………………………………………………….
Paweł Kanclerz – Burmistrz Ożarowa Mazowieckiego ……………………………………….

Społeczny Komitet Protestacyjny "Nie dla KDP przez Błonie"
Społeczny Komitet Protestacyjny "Nie dla KDP przez Duchnice"
"Inicjatywa Społeczne"

Lista załączników:
I. Załącznik I: Historia działań Społecznego Komitetu Protestacyjnego „Nie dla KDP przez Błonie” wraz z załącznikami:

1. Załącznik 1: Stanowisko Rady Gminy Baranów z dnia 29 czerwca 2011 roku w sprawie przebiegu wariantów linii Kolei Dużych Prędkości przez teren województwa mazowieckiego (ksero)

2. Załącznik 2: Pismo p. Zenona Reszki Burmistrza Błonia do p. Zbigniewa Szafrańskiego Prezesa Zarządu PKP PLK S.A. z dnia 26 września 2011 roku (ksero)

3. Załącznik 3: Stanowisko Rady Miejskiej w Ożarowie Mazowieckim przyjęte w dniu 27 października 2011 roku na XIII Sesji Rady Miejskiej (ksero)

4. Załącznik 4: Pismo Społecznego Komitetu Protestacyjnego „Nie dla KDP przez Błonie” do p. Zenona Reszki Burmistrza Miasta Błonie z dnia 21 listopada 2011 roku (ksero)
5. Załącznik 5: Pismo Społecznego Komitetu Protestacyjnego „Nie dla KDP przez Błonie” do p. Zbigniewa Ciemnego Dyrektora PKP PLK S.A. Centrum KDP z dnia 21 listopada 2011 roku (ksero)
6. Załącznik 6: Stanowisko Rady Miejskiej w Błoniu przyjęte w dniu 19 grudnia 2011 roku na XIV Sesji Rady Miejskiej (ksero)
7. Załącznik 7: Petycja Społecznego Komitetu Protestacyjnego „Nie dla KDP przez Błonie” do Marszałka Województwa Mazowieckiego Pana Adama Struzika w sprawie zmiany przebiegu linii Kolei Dużych Prędkości w Opracowywanym „Studium wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław” z dnia 22 czerwca 2012 r. (ksero)
8. Załącznik 8: Odpowiedź Centrum Kolei Dużych Prędkości do Społecznego Komitetu Protestacyjnego „Nie dla KDP przez Błonie” z dnia 19 lipca 2012 r. (ksero)
9. Załącznik 9: Pismo Przewodniczącego Sejmiku Województwa Mazowieckiego p. Ludwika Rakowskiego w sprawie odpowiedzi Komisji Rolnictwa i Terenów Wiejskich na petycję złożoną przez Społeczny Komitet Protestacyjny z dnia 12 lipca 2012 roku (ksero)
10. Załącznik 10: Pismo Społecznego Komitetu Protestacyjnego „Nie dla KDP przez Błonie” do Centrum KDP w sprawie zaproponowanego wariantu przebiegu linii KDP przez gminę Błonie (dla wariantu 3 i tzw. ALTERNATYWY2) z dnia 27 lipca 2012 r. (ksero)
11. Załącznik 11: Pismo Centrum KDP do Społecznego Komitetu Protestacyjnego z dnia 27.08.2012 roku (nr IYKK 1a-0815-POliŚ 7.1-26-86-1/2012)
12. Załącznik 12: Pismo Urzędu Miejskiego w Błoniu do IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. z dnia 31.07.2012 (WDiM.7021.1.204.2012)
II. Załącznik II: Stanowisko Inicjatywy Społecznej przeciwko budowie linii KDP przy autostradzie A-2 w Duchnicach i Konotopie, w gminie Ożarów Mazowiecki.

Do wiadomości:
1) Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Departament Transportu Kolejowego, ul. Chałubińskiego 4/6, 00 – 928 Warszawa
2) Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, ul. Jagiellońska 26, 00-719 Warszawa
3) Aleksandra Ałtowska Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie, ul. H. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa
4) Kazimierz Perek Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi, ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź
5) Andrzej Łuczycki Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Przeciwdziałania Bezrobociu Sejmiku Województwa Mazowieckiego. Kancelaria Sejmiku Województwa Mazowieckiego ul. Plac Bankowy 3/5, 01-142 Warszawa
6) Leszek Przybytniak Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Terenów Wiejskich Sejmiku Województwa Mazowieckiego. Kancelaria Sejmiku Województwa Mazowieckiego ul. Plac Bankowy 3/5, 01-142 Warszawa
7) Krzysztof Rodziewicz Zastępca Dyrektora, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Departament Nieruchomości i Infrastruktury, ul. Ks. I. Kłopotowskiego 5, 03-718 Warszawa
8) Centrum Kolei Dużych Prędkości, ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
9) IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o., ul. Leszno 14, 01-192 Warszawa
10) Ryszard Kapuściński Prezes Zarządu Głównego Ligi Ochrony Przyrody, ul. Tamka 37/2, 00-355 Warszawa
11) Jan Żychliński Starosta Powiatu Warszawskiego Zachodniego, ul. Poznańska 129/131, 05-850 Ożarów Maz.
12) Arkadiusz Kosiński Burmistrz Gminy Brwinów, Urząd Gminy Brwinów, ul. Grodziska 12, 05-840 Brwinów
13) Piotr Świderski Burmistrz Gminy i Miasta Błaszki, Urząd Gminy i Miasta Błaszki, Plac Niepodległości 13, 98-235 Błaszki
14) Tomasz Woźniak Wójt Gminy Wróblew, Urząd Gminy Wróblew, Wróblew 15, 98-285 Wróblew
15) Marcin Pluta Burmistrz Miasta Brzeziny, Urząd Miasta Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16, 95-060 Brzeziny
16) Daniel Kołada Wójt Gminy Rogów, Urząd Gminy Rogów, ul. Żeromskiego 23, 95-063 Rogów
17) Danuta Supera Wójt Gminy Dmosin, Urząd Gminy Dmosin, Dmosin 9, 95-061 Dmosin
18) Kazimierz Putyra Burmistrz Jelcza-Laskowic, Urząd Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice, ul. Wincentego Witosa 24, 55-220 Jelcz-Laskowice
19) Krzysztof Dobrzyniewicz Burmistrz Miasta i Gminy Szczekociny, Urząd Miasta i Gminy Szczekociny, ul. Senatorska 2, 42-445 Szczekociny"

Próbujemy tematem zainteresować media - ale na ten moment bez powodzenia.
Osoby, które chciałyby pomóc proszę o kontakt.
Pozdrawiam
Anna Ludwin Właszczuk

_________________
Anna Ludwin Właszczuk


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2013-03-19, 15:32 
proszę o kontakt : gosc1@spoko.pl


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2013-03-21, 06:49 
Offline
Radny

Dołączył(a): 2010-10-27, 17:46
Posty: 234
Poniżej zamieszczam uwagi zamieszczone przez Stowarzyszenie "Aktywni dla regionu" na stronie www.kdp-konsultacje:
W imieniu Stowarzyszenia "Aktywni dla regionu" (dawniej Społeczny Komitet protestacyjny "Nie dla KDP przez Błonie") reprezentującego mieszkańców południowych sołectw gminy Błonie: Stare Faszczyce, Konstantów, Nowe Faszczyce, Radonice, Żukówka i Łąki składam protest wobec proponowanej lokalizacji linii KDP przez tereny naszej gminy. Stoimy na stanowisku, że każdy z opracowanych przez firmę IDOM wariantów - wariant 1,2,3 i tzw. Alternatywa (która miała być "wyjściem na przeciw oczekiwaniom mieszkańców" - w rzeczywistości próbowano pokazać nam jeszcze większą kolizyjność linii. Kilkudziesięciometrowe "korekty" w ww wariantach w żaden sposób nie rozwiązywały zaistniałego problemu "na naszej samotnej wyspie". Mieszkańcy gminy Błonie protestują od listopada 2011 roku. Obecnie w wyniku porozumienia burmistrza Błonia, burmistrza Ożarowa Maz. i wójta gminy Baranów i protestujących mieszkańców zostało złożone pismo (do Sejmowej Komisji Infrastruktury). Oznacza to już teraz, że nie tylko pojedynczy mieszkaniec protestuje, ale i całe gminy (to ok. 60 tys. mieszkańców).
1. Kwestionujemy zasadność inwestycji pod nazwą Kolei Dużych Prędkości - ze względu na zbyt wysokie koszty inwestycji , zbyt duże stary społeczne (związane z wysiedleniami, uciążliwością zamieszkiwania w pobliżu budowy, a następnie w pobliżu trasy). Planowana inwestycja połączy cztery miasta , które jako jedyne skorzystają na tej inwestycji. Gminy (mieszkańcy i samorządy) zlokalizowane wzdłuż trasy nie będą miały z inwestycji żadnych korzyści, wręcz straty związane z zablokowaniem rozwoju terenów objętych inwestycją, (tereny w południowej części gminy Błonie są przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową i usługową).
2. Uznajemy, że koszt kilkudziesięciu milionów euro za prace nad Studium wykonalności nakładają na wykonawców i zlecającego podjęcie działań zmierzających do wypracowania jak najbardziej optymalnych rozwiązań (optymalnych z punktu widzenia mieszkańców gmin, przez które wrysowywana jest linia KDP). Sama kwota przeznaczona na inwestycje mogłaby zostać wykorzystana na modernizację istniejącej infrastruktury (pozostającej w krytycznym stanie) a nie na „nadrabianie zapóźnień cywilizacyjnych” (wahania między 290 mln euro a 70 mln euro – brak jednoznacznej informacji o rzeczywiste koszty i Studium wykonalności i planowanego przedsięwzięcia)
3. Zbyt mała ilość spotkań wykonawców z mieszkańcami i zbyt mało precyzyjnych informacji medialnych na temat planowanej inwestycji doprowadziły do poważnego zamieszania i niepokoju wśród mieszkańców i szumu medialnego pełnego niedoprecyzowanych informacji dotyczących KDP. Obowiązkiem zlecającego i wykonawcy powinno być zadbanie o pełną i doprecyzowaną informację w tym zakresie (brakiem profesjonalizmu i liczenia się z mieszkańcami, w naszym odczuciu, były słowa jednego z uczestników spotkania z mieszkańcami gminy Błonie (przedstawiciela KDP) w czerwcu 2012 r., który na pytanie o informacje dotyczące konsultacji z mieszkańcami odpowiedział, że były one zamieszczone w pociągach podmiejskich)
4. Protestujemy przeciwko planowaniu inwestycji nie popartej poważnymi analizami ekonomicznymi - jakie są prawdziwe koszty budowy (w tym: koszty wykupów, koszty modernizacji czy przebudowy infrastruktury komunikacyjnej w gminach objętych zasięgiem linii KDP)?
-jakie będą koszty eksploatacji?
- jaka będzie rentowność planowanej inwestycji – nie tylko dla Państwa czy prywatnego inwestora – ale dla mieszkańców, którzy stanowią trzon państwa polskiego?
- jakie będą ceny biletów i jaki procent mieszkańców naszego państwa będzie korzystało z udogodnienia pod nazwą KDP?
Brak jednoznacznych odpowiedzi na te pytania – już teraz – sugeruje mieszkańcom (nie tylko naszej gminy), że jest to inwestycja planowana poza społeczeństwem i przeciw społeczeństwu. Sugeruje, że korzyści z prac pod nazwą „Studium wykonalności” będą korzyścią dla projektantów z firmy IDOM, czy osób skupionych wokół PKP PLK KDP.
5. Nie uznawanie dobra mieszkańców gmin objętych linią KDP a uznawanie dobra i komfortu podróżujących (ewentualnych), podporządkowywanie parametrom technicznym próby wypracowania przez mieszkańców optymalnych wariantów – to także sugeruje, że planowana inwestycja ,a zwłaszcza „Studium wykonalności” mają zostać przeprowadzone „za wszelką cenę”.
6. W wielu pismach, jak i podczas spotkań (z mieszkańcami – zbyt mała ilość spotkań, z przedstawicielami samorządów) przedstawiciele PKP PLK KDP i przedstawiciele firmy Idom powoływali się, że pracują na najnowszych ortofotomapach. Tymczasem mieszkańcy, którzy najlepszy mają wgląd w swoją okolicę, zauważyli, że owe najnowsze mapy są sprzed kilku lat – nie uwzględniają dynamiki rozwoju gmin – na odcinku linii przebiegu KDP przez tereny gminy Błonie „brakuje” przynajmniej kilkunastu domów mieszkalnych. Jeżeli na „naszym” kilkunastokilometrowym odcinku nie uwzględniono tych zabudowań, to jaka to jest skala „przeoczeń”, „niedopatrzeń” (najnowsze mapy tego nie zarejestrowały?) na długości całej długości trasy?
7. W opracowanym „Studium wykonalności” streszczeniu nietechnicznym czytamy, na str. 12: „szerokość pasa zajętego przez torowisko wraz z nasypami i infrastrukturą wyniesie średnio ok. 45 – 50 m. Całkowita szerokość może wynieść nawet 80 m (2 x 40 m)(…) Należy również pamiętać, że wielkość ta może być większa, gdy tory umieszczone będą na dużych nasypach lub w głębokich wykopach”. Przeglądając załączone do Studium mapki, zauważamy, że linia KDP jest zdecydowanie cieńsza od kilkumetrowej drogi, kiedy w rzeczywistości powinna być ona kilkakrotnie większa. Naniesienie kreski w rzeczywistym wymiarze szerokości oddałoby „prawdziwą skalę kolizyjności” .
8. Jako mieszkańców kompletnie nie przekonuje nas uzasadnienie zamieszczone w pkt. 3.1. „Dlaczego inwestycja jest potrzebna?” i w pkt. 3.2 „Korzyści dla mieszkańców”. polemika z tymi argumentami wymaga spotkania w szerokim gronie mieszkańców, przedstawicieli szczebla samorządowego, wojewódzkiego i państwowego.

20 marca 2013 r.

_________________
Anna Ludwin Właszczuk


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2013-03-21, 16:49 
Termin konsultacji mija jutro, oczekiwałem na "gotowca" do wysłania z konkretnymi zarzutami, wnioskami czy oczekiwaniami. Ponieważ Pani zgłębia ten temat od dawna , zna Pani wszystkie nieprawidłowości jakie w tej sprawie miały miejsce.
Jak we wszystkich inwestycjach liniowych, kedy idzie o duże pieniądze jest niewielka grupa lobbystów którzy mają w tym interes i forsują sprawę omijając prawo.
Przeciętny mieszkaniec nie liczy sie w tej grze.
Lecz tak nie powinno być.
Stąd moja prośba o kontakt e-mail.
Oczywiście nie jestem przeciwnikiem takich inwestycji, ale zasady określone prawem powinny być przestrzegane a wszyscy którzy znajdą się w otoczeniu inwestycji powinni byc traktowani nie jako przeciwnicy lecz partnerzy z którymi powinno sie rozmawiać a nie stwaiać z góry na straconych pozycjach stosujac przeciwko nim różne kruczki prawne.
Pozdrawiam


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
PostNapisane: 2013-03-21, 20:23 
Offline
Radny

Dołączył(a): 2010-10-27, 17:46
Posty: 234
@gość1, termin mija jutro, ale dziś, a nawet jutro można jeszcze wysłać swoje wnioski czy uwagi (mailowo, listownie - liczy się data stempla pocztowego, nawet telefonicznie). Co do "gotowca" - z tego, co Pan napisał wynika, że wcale go Pan nie potrzebuje. Też nie jesteśmy przeciwnikami "takich inwestycji", jednak jesteśmy za przygotowaniem się do niej, ale nie na zasadzie - nadarzyła się okazja do wzięcia pieniędzy, a skoro jeszcze tego nie mamy to uznajmy, że powinniśmy mieć. To, co Pan napisał w ostatnim zdaniu (przed "Pozdrawiam" oczywiście:)) bardzo celnie oddaje to, o co nam chodzi. Chcieliśmy i chcemy wywołać dyskusję wokół tematu (pisząc pisma do różnych znaczących i decyzyjnych osób zabiegając o ich uwagę bądź zainteresowanie mediów), gdyż właśnie nikt nie chce z nami rozmawiać. Od samego początku mieliśmy nabrać przekonania, że nic się w tej sprawie nie da już zrobić, bo przecież decyzje zapadają na szczeblu rządowym. Taka rzeczywistość, działamy więc dalej.
Pozdrawiam

_________________
Anna Ludwin Właszczuk


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2013-03-29, 16:02 
Trochej jeszcze poszperałem w internecie i ankiete wysłałem. Choć myślę, ze te konsultacje nie wpłyną na kształt całości inwestycji, wypełniono tym jedynie jeden z punktów procedury.
Jednak aby w przyszłości Inwestor nie mógł zarzucić, że zainteresowani nie dopełnili tego punktu procedury wysłanie uważam za niezbędne.
Pozdrawiam


Zgłoś post
Góra
  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Możesz rozpoczynać nowe wątki
Możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących
cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie
zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w regulaminie forum.