Błonie | BIP | BIS | Plan Miasta | Centrum Kultury | Kalendarz imprez | Biblioteka | Kącik adopcyjny | || Teraz jest 2018-12-14, 01:21

Forum Błonia

Kanały RSS: Forum | Miasto


Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wpisz tutaj treść wiadomości. Nie może mieć ona więcej niż 60000 znaków. 

Uśmieszki
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
Rozmiar:
Kolor tekstu
Opcje:
BBCode jest włączony
[img] jest włączony
[flash] jest wyłączony
[url] jest włączony
Uśmieszki są włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz uśmieszki
Nie parsuj linków
Pytanie
Wpisz wynik dodawania cyfr pięćset trzydzieści i dziewięć cyfrą i zakończ przecinkiem, kropką i wykrzyknikiem:
To pytanie służy do uniemożliwienia automatycznego wysyłania formularza przez boty spamujące.
   

Przegląd wątku - Obwodnice u innych
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Obwodnice u innych  Cytuj
Walka o obwodnice trwa wszędzie.
Fajnie działają mieszkańcy Sękocina i Magdalenki przy DW 721:
Cytuj:
Mieszkańcy Sękocina i Magdalenki mieli rację
Poznaliśmy uzasadnienie decyzji Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o cofnięciu decyzji środowiskowej dla budowy trasy ekspresowej S8 na odcinku Salomea – Wolica.

Obszerne uzasadnienie GDOŚ udostępniło nam Stowarzyszenie „Przyjazna Droga 721”, będące stroną postępowania, które doprowadziło do uchylenia decyzji. Odwołanie od decyzji środowiskowej dla budowy trasy Salomea – Wolica złożyły stowarzyszenia i osoby prywatne z rejonu Sękocina (gmina Raszyn) i Magdalenki (gmina Lesznowola). Zarzuciły one decyzji m.in. naruszenie prawa ochrony środowiska i innych aktów prawnych, m.in. poprzez niezapewnienie w postępowaniu udziału osób zamieszkałych na tym obszarze.

Mieszkańcy powinni uczestniczyć
GDOŚ uznała za słuszny zarzut niezapewnienia w postępowaniu udziału mieszkańców obszaru oddziaływania inwestycji. Dotyczy to gminy Lesznowola, która została pominięta. Jak wskazała GDOŚ, obszar udziału społeczeństwa powinien się pokrywać z obszarem oddziaływania inwestycji. A w raporcie dotyczącym oddziaływania inwestycji pominięto oddziaływania wynikające ze skumulowania ruchu na drodze 721, która będzie się krzyżować z trasą S8.

Wariant optymalny
Za słuszne GDOŚ uznała również zarzuty dotyczące naruszenia prawa ochrony środowiska, bowiem w raporcie oddziaływania na środowisko w sposób niepełny omówiono oddziaływanie na życie i zdrowie ludzi. Ponadto „w aktach sprawy można znaleźć jedynie informację, iż: »projektowana droga będzie przecinać Warszawski Obszar Chronionego Krajobrazu, a dokładnie skrajny obszar Lasu Sękocińskiego – w związku z czymprzewidziana jest wycinka lasu o powierzchni 3,2 ha«, a »analizowany wariant przedsięwzięcia jest optymalnym rozwiązaniem«. Nie udowodniono jednak, dlaczego wariant ten jest najlepszy” – czytamy w uzasadnieniu GDOŚ.

Inwestycja źle przygotowana
Decyzja środowiskowa wojewody i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska została przez GDOŚ wręcz zdruzgotana. Jak podkreślają skarżący, po raz kolejny okazało się, że mieli oni rację. Ich zdaniem nie jest więc tak, że to grupka pieniaczy blokuje inwestycję. Dokumentacja jest po prostu od początku źle przygotowywana i obarczona licznymi błędami i zaniechaniami.

Efekt decyzji GDOŚ jest taki, że sprawa wraca do pierwszej instancji, czyli do RDOŚ i decyzja środowiskowa będzie musiała zostać przygotowana od nowa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie odwołała się od decyzji GDOŚ.

– Obecnie opracowujemy materiały do uzyskania nowej decyzji środowiskowej dla odcinka miejskiego (Salomea – Opacz). Do tego czasu prace budowlane są prowadzone na podstawie obowiązującego pozwolenia na budowę – powiedziała nam Małgorzata Tarnowska, rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA.

http://www.gazetawpr.pl/mieszkancy_seko ... ieli_racje

Podobnie zapewne będzie w Błoniu.
Postępowanie w RDOŚ zbliża się ku końcowi.
Post Napisane: 2011-05-12, 08:10
  Tytuł:   Cytuj
„Arogancja, bezmyślność czy prywata?”
pytanie jak najbardziej pasujące do sytuacji w naszym mieście.
Dodałbym (za wpisem na forum) „Populistyczna inwestycja wyborcza”
Która okazała się niewypałem.

Jako mieszkańcy bloków będziemy mogli podziękować za to obecnej władzy, tak Burmistrzowi jak i Radnym.

I to wszystko kosztem nas, mieszkańców tego miasta.

Sytuacja jest tożsama z Błoniem.
U nas również stosuje się argumenty o 30-40 letnim planowaniu, tylko "socjalistyczne dinozaury" zapominają, że żyjemy w innej rzeczywistości.

Niestety nasze władze zamiast zarzucić kontrowersyjną, a wręcz głupią realizację tej drogi przez miasto, realizowały w dalszym ciągu tę utopijną inwestycję topiąc w niej duże pieniądze – nasze pieniądze.

To trochę jak z Orwella.
Post Napisane: 2010-05-10, 08:52
  Tytuł:   Cytuj
Nie tylko w Błoniu jest problem z "obwodnicą".
Milanówek także od lat walczy z irracjonalnością planów Urzędu Marszałkowskiego.
Różnica jest taka, że w tym miasteczku Burmistrz popiera mieszkańców.
Poniżej artykuł obrazujący postawę Urzędników Marszałka:
Cytuj:
700 tysięcy w błoto! A będzie znacznie więcej…
„Arogancja, bezmyślność czy prywata?”- pytaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, opisując zachowanie mazowieckich marszałkowskich służb drogowych wobec sporu o obwodnicę Milanówka. Pytanie nadal aktualne, pozostaje bez odpowiedzi. A koszty rosną…

Spór od wielu lat toczy się o to, czy nowy przebieg drogi wojewódzkiej 719 (na trasie Pruszków-Grodzisk Maz.) przetnie według starej koncepcji południowe dzielnice Milanówka (jak chcą tego władze Grodziska i urząd marszałkowski), czy też obwiedzie miasto od północy (jak proponuje sam Milanówek, wskazując, że stara koncepcja niosłaby za sobą bardzo duże koszty środowiskowe i społeczne). Sprawę rozstrzygnąć miała analiza obu koncepcji w ramach tzw. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Obiektywizm i bezstronność były głównymi motywami społecznej zgody na odejście od pomysłu zastosowania nowatorskiej w Polsce metody tzw. warsztatów społecznych, które miały poszukać najlepszego rozwiązania sporu.

Kłopot w tym, że władze wojewódzkie nie dotrzymały obietnicy i w zleconym opracowaniu wariant północny całkowicie pominęły. Listy oraz interwencje samorządu i organizacji milanowskich w urzędzie marszałkowskim pozostawały długo bez odpowiedzi. Kiedy w końcu te odpowiedzi przyszły (od marszałka do burmistrza w lutym, a od mazowieckiego zarządu dróg do organizacji społecznych w marcu) były w zasadzie jednobrzmiące. Władze wojewódzkie twierdzą, że droga w tym miejscu ma być i nie czują się odpowiedzialne za to, że korytarz drogowy zaplanowany 40 lat temu był w międzyczasie przez miejscowe samorządy zabudowywany. Żadnych odniesień do podjętych zobowiązań co do wariantowania i sytuacji społeczno-środowiskowej.

- Czujemy się oszukani, bo marszałek i jego urzędnicy sobie z nas zadrwili – mówi rozgoryczona Katarzyna Czajkowska-Strawińska, przewodnicząca Stowarzyszenia Przyjazna Komunikacja – Naiwnie uwierzyliśmy w obietnice poważnego potraktowania naszych propozycji i zgodziliśmy się odstąpić od przygotowywanych warsztatów społecznych. Odnosi się wrażenie, że mentalność wojewódzkich decydentów tkwi jeszcze w czasach, sprzed 40 laty, kiedy władza miała zawsze rację z tytułu, że była władzą. Na szczęście parę rzeczy od tego czasu się zmieniło, przyszła demokracja, a wraz z nią dobry obyczaj wybierania władz samorządowych. Wybory już w tym roku i cała nadzieja w tym, że nie wszyscy wyborcy na Mazowszu pochodzą z Płocka. Może uda nam się wybrać kogoś bardziej zainteresowanego naszymi lokalnymi problemami.

Jak na razie wszystko wskazuje na to, że drogowa arogancja służb wojewódzkich doprowadzić może rozbudowę drogi 719 do sytuacji w jakiej znalazła się Trasa Salomea-Wolica na odcinku Janki-Magdalenka. Tam też usiłowano poprowadzić nową trasę, wbrew normom unijnym i miejscowym protestom. Skończyło się to wyrokiem NSA, cofającym inwestora do stadium początkowego projektowania środowiskowego.

- Władze wojewódzkie chcą postawić na swoim za wszelką cenę, a my na tym etapie możemy opiniować negatywnie, ale nie możemy tego oprotestować w sposób dla nich wiążący – mówi burmistrz Milanówka, Jarzy Wysocki – Dlatego forsują swój pomysł i chcą nas postawić przed faktem dokonanym. Chyba jednak nie zdają sobie sprawy z determinacji mieszkańców i samorządu. Problem w tym, że zatrzymanie przez nas tej procedury możliwe będzie dopiero na jej końcu, kiedy droga będzie już gotowa do realizacji. Zawetowanie jej wówczas i cofniecie do początku będzie bolesne i bardzo kosztowne. Poniesione przez województwo koszty przygotowawcze będą znacznie wyższe niż obecne 700 tys. zł. Czy warto?

Gdyby przedstawiono dowody, że wariant północny jest gorszy, Milanówek musiałby się zgodzić na drogę południową. Chyba, że wariant północny rzeczywiście jest lepszy, ale komuś bardzo zależy na trasie południowej. Od plotek na ten temat też aż huczy.
Autor: Olgierd Lewan

Jakże to podobne do sytuacji w naszym mieście. 8)
Post Napisane: 2010-04-15, 07:06
  Tytuł:   Cytuj
Nie chcę dobijać nikogo.

Po prostu widać jak niektórzy zdrowo i perspektywicznie myślący ludzie planują takie inwestycje.
Jest to miasto o podobnym położeniu do Błonia. Leży także na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich i niedaleko od autostrady.
Tam przewidują, że ruch tranzytowy z roku na rok będzie coraz większy.
Nie traktuje się tam inwestycji populistycznie, tylko realnie patrzy na przyszłość.


"Zakalec" - bardzo dobre określenie. :D

Jak zapewne się orientujesz; I "gwiazda" naszych inwestycji drogowych już w UM nie pracuje.
I to chyba jest najlepsza wiadomość :lol:








[ Dodano: 2009-05-25, 17:34 ]
Jest także Żuromin
Nawet MZDW się tym chwali.
www.mzdw.pl/text.php?action=view&id=2332&cat=14
Na zdjeciach widać jak władze tamtego miasteczka zaplanowały obwodnicę.
Post Napisane: 2009-05-19, 14:27
  Tytuł:   Cytuj
Legal piszesz o tym Babimoście, żeby dobić :evil:

Błonie to nie Babimost tu MZDW nic nigdy dla nas nie zrobi :!: :!: :!:

Chciały władze Błonia upiec dwie pieczenie na jednym ogniu a wyszedł zakalec i my musimy się nim karmić (dla małodomyślnych: dwie pieczenie to wiadukt i obwodnica) - SZKODA SŁÓW :cry:
Post Napisane: 2009-05-19, 14:12
  Tytuł:  Obwodnica Babimostu  Cytuj
Znalazłem dość ciekawy projekt, w miasteczku podobnym do Błonia.
Położonym także w pobliżu autostrady.
Zobaczcie jak tam władze zaplanowały OBWODNICĘ.

Obwodnica Babimostu

Tiry pojadą dookoła Babimostu
EUGENIUSZ KURZAWA, 0 68 324 88 54
Cytuj:
Rozpoczęły się prace ziemne przy budowie 5-kilometrowej obwodnicy miasta

- Widzieliście, że ruszyły roboty na przyszłej obwodnicy?! - burmistrz Bernard Radny jest wyraźnie uradowany wiadomością, iż największa w ostatnich latach inwestycja w gminie wreszcie się zaczęła.

Choć wszystko to przecież było do przewidzenia, gdyż wcześniejsze przygotowania, przetarg, terminarz robót były zaplanowane przez inwestora - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze.

- Przetarg wygrała firma drogowa "Lubartów” i 29 grudnia podpisała umowę na wykonawstwo, zaś 15 stycznia przejęła "plac budowy”; uruchomiła też swoje biuro przy budowanej drodze - relacjonuje skrupulatnie B. Radny.

Rok z hakiem

Widać, iż to dla miasta ważna sprawa. O protestach mieszkańców ulic, zwłaszcza Piłsudskiego, pisaliśmy w "GL” nie jeden raz.

Tiry systematycznie "rozjeżdżały” miasto, domy "siadały”, pęknięcia ścian było widać gołym okiem. A gdy w Babimoście postawiono znaki ograniczające zarówno prędkość pojazdów, jak i tonaż, wówczas kawalkady samochodów ruszyły przez pobliską wieś Podmokle Małe. I znów były protesty, znów dziury w jezdni i rysujące się ściany domostw...
- Za rok z hakiem inwestycja będzie gotowa - podkreśla Ewa Staruch, wicedyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich. - Planowany termin zakończenia obwodnicy - październik 2010.
Samorząd babimojski miał (i ma) z ruchem przez miasto wielki zgryz. Z jednej strony protesty ludzi, pękające domy, rozjechane drogi, ale z drugiej - przybywający kolejni inwestorzy. Babimost okazał się bowiem jednym z najbardziej atrakcyjnych miast lubuskich, gdzie kolejne firmy otwierały (i nadal to czynią) swe zakłady. I co? Gonić inwestorów, że przywożą towar, pracowników, że docierają tu kontrahenci?

Most nad rzeczką

- Obwodnica będzie liczyła 5,3 km i prawie takim kołem w trzech czwartych obejmie miasto - burmistrz pokazuje mapkę. Wyeliminowany zostanie ruch ciężkich pojazdów z centrum.

- Ponieważ przewidujemy, iż obwodnicą będą się poruszać głównie tiry, zaplanowano ją jako jezdnię klasy G, z solidną podbudową, szerokości 7 m - dodaje E. Staruch.

Pierwsze roboty ziemne zaczęły się w okolicy przyszłego mostu nad kanałem Gniłej Obry. Nawożony jest tam żwir do umocnienia brzegów, gdyż grunt w pobliżu rzeczki to w znacznej mierze torf. Trzeba utwardzić przyczółki mostowe. Mimo, iż kanał ma zaledwie 4 m szerokości, to most będzie liczył aż 110 m długości. Ponieważ to jedyny most na trasie od niego zaczęto prace. Ponadto będą trzy ronda i zjazdy tzw. skanalizowane, w kierunku Świebodzina i drugi w kierunku Zbąszynia.


II.1.4) Krótki opis zamówienia lub zakupu: Zakres inwestycji obejmuje:
Budowę odcinka drogowego obwodnicy miasta Babimost długości 5,3 km biegnącego w ciągu dróg wojewódzkich Nr 303 i 304. Obejście rozpoczyna się na drodze Nr 303 tuż za przejazdem kolejowym, w swoim biegu krzyżuje się trzykrotnie z drogami wojewódzkimi 304; 313 i 303 za pomocą rond średnich o średnicy zewnętrznej 45 m, dwukrotnie z drogami gminnymi za pomocą skrzyżowań skanalizowanych i kończy się na drodze wojewódzkiej 304. W ciągu obwodnicy należy wykonać 9 dróg dojazdowych do posesji wraz z mijankami. Obwodnicy towarzyszy infrastruktura konieczna do obsługi obwodnicy oraz przyległych terenów tj.: - most na kanale Gniłej Obry, - kanalizacja deszczowa na całej długości trasy, - system rowów przydrożnych i melioracyjnych z przepustami rurowymi, - ścieżki rowerowe, - oświetlenie.
Post Napisane: 2009-05-19, 10:55
  Tytuł:   Cytuj
Miki napisał(a):
A ja nie sądzę, bo rozmawiałem osobiście z ludźmi, którzy w tej kwestii mają decydujący głos, w zaciszu gabinetów, a nie na publicznych spotkaniach z politykami, którzy wtedy mówią to, co ich zdaniem chcą usłyszeć zebrani.
Napisz z jakimi :idea:
Bo jest to mało prawdopodobne :)
Post Napisane: 2008-07-21, 19:29
  Tytuł:   Cytuj
Edward napisał(a):
milcz Marzeno,bo prawdopodobnie z motłochu pochodzisz
Wszyscy z plebsu i motłochu pochodzą ... tylko ty Edwardzie (mile nam panujący) masz błękitną krew :lol: :lol: :lol:
Post Napisane: 2008-07-09, 18:11
  Tytuł:   Cytuj
8) Tak Edwardzie swój swojego zawsze pozna...
Słomka właśnie się pokazała... :P z ciżemek :shock:
Post Napisane: 2008-07-09, 14:17
  Tytuł:   Cytuj
milcz Marzeno,bo prawdopodobnie z motłochu pochodzisz:(
Post Napisane: 2008-07-08, 18:13
  Tytuł:   Cytuj
Cytuj:
Destrukcję i szkodę dla miasta robi Burmistrz i Przewodniczący Rady poprzez zaniechanie budowy tej drogi poza miastem.

Sami zawalili, a teraz zwalają winę na innych.
Hipokryzja czystej wody
Nic dodać nic ująć

(Edziu ucz się :? )
Post Napisane: 2008-07-08, 00:56
  Tytuł:   Cytuj
Edziu, nie jesteśmy we Francji, nie wszyscy zostają kolaborantami. :mrgreen:
Post Napisane: 2008-07-07, 14:35
  Tytuł:   Cytuj
Edwardzie - metodą Kuronia moge "sam sie zgłosić" :roll:
Post Napisane: 2008-07-05, 12:57
  Tytuł:   Cytuj
dobrze ci radzę bernard...nie podskakuj,bo cie znajdziemy i zwerbujemy do współpracy.


8)
Post Napisane: 2008-07-05, 12:03
  Tytuł:   Cytuj
Destrukcję i szkodę dla miasta robi Burmistrz i Przewodniczący Rady poprzez zaniechanie budowy tej drogi poza miastem.

Sami zawalili, a teraz zwalają winę na innych.
Hipokryzja czystej wody :!:
Post Napisane: 2008-07-05, 01:48

Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących
cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie
zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w regulaminie forum.